Avui, dia 3 d’Octubre del 2011, hem
iniciat la classe amb una lectura en veu alta. Precisament jo era la primera.
He llegit un conte anomenat: “Assemblea a la fusteria”. Posteriorment, hem
reflexionat respecte aspectes positiu i d’altres a millorar en quant a veu, com
per exemple: la velocitat, el volum i la vocalització.
Quan llegim, hem de ser conscients que ho
fem adreçats algú, és a dir, per als altres. Per aquest motiu les pauses són
molt importants. Aquests silencis són la manera de treballar la velocitat. En
les comes ens aturem uns 2-3 segons i en els punts de 4-5. És un aspecte que
sóc ben conscient que he de treballar per millorar-ho. També és cert, que ha
mesura que em relaxo en la lectura, corro molt menys.
El volum utilitzat ha estat l’adequat. La
Rosa Soler (professora de COED i tutora del seminari) ens a comentat que en el
món de la docència és preferible un to de veu més bé alt que baix.
Vull destacar com a positiu la connexió
amb els oients. És bàsic mirar al públic que t’escolta i despertar més
curiositat.
Un altre punt clau és la tria de la
lectura. Contra més emoció tingui, més exclamacions, interrogacions i menys
monòtona, molt millor.
A banda de la lectura en veu alta, hem
treballat l’article d’en Josep M. Esquirol anomenat: LA UNIVERSITAT: com si el
futur fos el sentit. Hem comentat entre totes algunes impressions i la que més
m’ha criat l’atenció ha sigut "el veure la universitat amb passió". Cal tenir ganes d’aprendre i descobrir.
Algunes de les companyes han explicat com
treballen elles un text. La opció amb la qual m’identifico més és amb la Marta.
Treballem amb un diccionari a la vora, subratllant allò que li donem importància
i també aquells termes que no comprenem.
Al final de la classe, la Rosa ens a
proporcionat un full amb informació sobre com citar correctament llibres,
diaris, articles... Per després utilitzar com a eina de treball.
No hay comentarios:
Publicar un comentario